جام جم آنلاین از اجتماع روزه اولی ها در تهران گزارش می دهد

بزرگترین اجتماع روزه اولی ها | روزه اولی ها رکورد زدند

بزرگترین اجتماع روزه اولی ها امروز با حضور حدود 30 هزار دانش آموز در اراضی عباس آباد تهران برگزار شد.
بزرگترین اجتماع روزه اولی ها امروز با حضور حدود 30 هزار دانش آموز در اراضی عباس آباد تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۴۶۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، در اراضی عباس آباد غوغایی به پاست، صدای دانش آموزان از دور شنیده می شود، تا چشم کار می کند از مقابل باغ موزه دفاع مقدس تا باغ کتاب دختر بچه هایی دیده می شوند که پرچم های کوچک سبز رنگ در دست دارند، روی این پرچم ها نوشته شده «خوشحالی یعنی روز اولی باشی» البته در کنار دختران روزه اولی پسربچه ها نیز امروز همراه والدین شان به این مراسم آماده اند.

برای مجریان این مراسم نیز یک سن تدارک دیده شده که آن را وسط گذرگاهی که از باغ موزه تا باغ کتاب ادامه دارد می توان دید، مجری هایی که روی سن می روند با دانش آموزان روزه اولی که در دو طرف سن نشسته اند صحبت می کنند.

ساعت 15 و 30 دقیقه مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز می شود و پس از آن دانش آموزان به همراه مجریان شروع به خواندن سرود روزه اولی می کنند.

چند دانش آموز پسر نیز که از مدارس مختلف تهران آمده اند، روی سن می روند و چند سرود را با یکدیگر می خوانند. پس از این گروه سرود، تعدادی از دختران روی سن می روند و شروع به خواندن سرود روزه اولی ها می کنند.

تعدادی از مجریان صدا و سیما نیز در مراسم هستند و برای دانش آموزان روزه اولی به اجرای برنامه می پردازند. هوا گرم است و با توجه به شور و شوق روزه اولی ها برخی مجریان از دانش آموزان می خواهند که انرژی خود را ذخیره کنند تا خسته نشوند. با این حال دانش آموزان با شور و شوق سرودهایی را که خوانده می شود، فریاد می زنند.

کمی بعد شهرام شکیبا و خان عمو روی سن می آیند و برای روزه اولی ها برنامه اجرا می کنند. عقربه های ساعت که به 16 و 25 دقیقه نزدیک می شود یکی از مجریان برنامه از پخش زنده مراسم از سوی تلویزیون خبر می دهد.

دختری که همراه مادرش در این مراسم شرکت کرده است با خوشحالی می گوید: امسال برای اولین بار روزه گرفته است و در این مراسم شرکت کرده تا همراه با دیگر دوستانش روزه گرفتن شان را جشن بگیرند.

مادر این دختر بچه نیز که معلم است. در این باره می گوید: خیلی خوب است که برای بچه ها چنین مراسمی گرفته می شود، چون آنها به روزه گرفتن علاقمند می شوند.

با اینکه حدود یک ساعت از آغاز این مراسم می گذرد. اما هر لحظه به جمعیت اضافه می شود و دختر بچه ها به همراه والدین شان به این اجتماع می پیوندند.

مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز که در این اجتماع حضور دارد. به خبرنگار جام جم آنلاین می گوید: از حدود یک ماه پیش از ماه مبارک رمضان برای برگزاری این اجتماع برنامه ریزی شده است.

بزرگترین اجتماع روزه اولی ها | روزه اولی ها رکورد زدند

آنطور که او توضیح می دهد بیشتر نیروهایی که در برگزاری این مراسم کمک کرده اند، مردمی هستند.

زیبایی نژاد درباره جمعتی که در این مراسم حاضر شده اند نیز عنوان می کند: با توجه به اینکه هنوز به تعداد جمعیت اضافه می شود به نظر می رسد حدود 30 هزار نفر در اجتماع روزه اولی ها شرکت کرده اند البته این تعداد هر لحظه بیشتر می شود.

ساعت 17 و 10 دقیقه را نشان می دهد که با حضور محمد حسین پویانفر مراسم به اوج خود می رسد. او روی سن می آید و به اجرای سرود های از جلو نظام و روزه اولی ها می پردازد. دانش آموزان نیز یکصدا با او همراه می شوند.

دانش آموزان روزه اولی به وجد آمده اند و سرود روزه اولی را فریاد می زنند در این لحظه نیز تعداد زیادی بادکنک زرد و سبز در آسمان رها می شود و روزه اولی ها سرود را با انرژی بیشتری می خوانند.

با نزدیک شدن به ساعت 18 نیز مراسم به پایان خود نزدیک می شود. در این لحظه می توان دانش آموزانی را دید که دست یکدیگر را گرفته اند و پشت سر هم حرکت می کنند آنها هنوز سرود روزه اولی را زیر لب زمزمه می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها